Wednesday, February 24, 2010

دستگيري زني که به احمدي‌نژاد توهين کرد

به گزارش آتي نيوز جهان نوشت:زن جواني که هنگام استقبال مردم اصفهان از احمدي‌نژاد پلاکاردي توهين‌آميز حمل مي‌نمود، شناسايي و دستگير شد.

در پي سفر دوره‌اي رياست جمهوري و هيئت دولت به اصفهان و سخنراني ايشان در جمع مردم اين شهر يک خانم جوان با هدف بر هم زدن جو استقبال کنندگان اقدام به حمل پلاکاردي با مضمون "‌اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست" نموده بود که چندي پيش توسط نيروهاي امنيتي منطقه شناسايي و دستگير شد.

وي در بازجويي‌هاي اوليه گفته است در برخي از تجمعات پس از انتخابات کارهايي نظير پاره نمودن عکس امام و رهبري را در قبال اخذ وجه انجام مي‌داده است.

وي همچنين اعتراف کرده است در پي اعمال منافي عفتي که انجام مي‌داده با افرادي آشنا شده که وي را براي اينگونه کارها استخدام نموده‌اند.

گفتني است در هنگام بازداشت اين شخص تعداد ديگري پلاکارد بامضامين توهين‌آميز کشف و ضبط گرديده که براي توزيع بين مردم آماده شده بود



بلیت مترو گران شد

نرخ بلیت مترو در سال 89 در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد.
به گزارش فارس در دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران نرخ بلیت مترو در سال 89 پس از بحث‌ها و بررسی‌های مختلف بین اعضای شورا به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش پس از بحث‌های صورت گرفته پیشنهاد كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مصوب شد و بدین ترتیب در سال 89 بلیت تك سفره 250 تومان، بلیت دو سفره 450 تومان و بلیت10 سفره 1500 تومان خواهد بود.
بر اساس این گزارش بلیت اعتباری مدت‌دار یك روزه 450 تومان، سه روزه 900 تومان، هفت روزه 1700 تومان، سی روزه 5100 تومان، 90 روزه 13هزار تومان، یكصد و هشتاد روزه 21 هزار تومان، و یكساله 32هزار تومان خواهد بود.
همچنین بلیت اعتباری مبلغ‌دار از 2 هزار تومان تا 40 هزار تومان در ناحیه یك 85 تومان محاسبه می‌شود، در ناحیه دو ، 90 تومان در ناحیه سه 105 تومان، در ناحیه چهار 114 تومان و در ناحیه پنج 135 تومان محاسبه می‌شود.
رسول خادم، رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در قرائت ماده واحده این لایحه گفت: در اجرای بند بیست و هفتم بند ماده 71 قانون تشكیلات وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی كشور و با هدف تشویق مسافران به استفاده از بلیت‌های اعتباری در سال 89 كه به میزان 40 هزار و 79 ریال برآورد شده است با در نظر گرفتن پرداخت یارانه توسط دولت و شهرداری تهران بر اساس اعتبار مصوب بودجه جاری سال 89 كه هر كدام معادل یك سوم از قیمت تمام شده بلیت مترو به مبلغ 54 میلیارد تومان است قیمت بلیت مترو در سال 89 بر این اساس تعیین شده است.
خادم در جریان بررسی این لایحه اظهار داشت: دولت به این موضوع توجه نمی‌كند كه سهم خود را در مترو بپردازد و این امر باعث می‌شود به مردم فشار وارد شود. اگر گمان كرده‌ایم افزایش نرخ بلیت مترو كه به مردم فشار وارد می‌كند ابزاری برای تهدید به شمار می‌آید باید بگویم كه این امر را تجربه كرده‌ایم ولی باز هم دولت در این زمینه كاری نمی‌كند.
وی ادامه داد:‌ شاید اشكال اصلی این باشد كه از ابتدا مبنای پایینی برای نرخ بلیت در نظر گرفته‌ایم ولی خانواده‌ها خود را با آن تنظیم كرده‌اند.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: دلیلی ندارد كه پرداخت نشدن سهم دولت را به گردن مردم بیندازیم.
خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: دولت موظف به پرداخت سهم خود می‌شود اما بر اساس نرخی كه ما را مصوب كنیم و به عنوان مثال اگر بگوییم قیمت بلیت تك سفره 600 تومان و دولت بگوید 200 تومان از مردم گرفته شود و مابه‌التفاوت آن را ما باید پرداخت كنیم.
وی ادامه داد: تمام چالشی كه وجود دارد این است كه نرخ بلیت باید مصوب شود و اگر دولت با نرخ كمتری موافقت كرد موظف به پرداخت مابه‌التفاوت ‌شود.
دانشجو تصریح كرد: امكان افزایش یكباره و بالا بردن نرخ بلیت را نداریم.
حمزه شكیب، رئیس كمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با بیان اینكه بهتر است با مردم صادق‌تر صحبت كنیم گفت: در واقع همه پول از جیب مردم است. وقتی در یك كوچه هشت متری اجازه 24 طبقه ساخت می‌دهیم از همان پول عوارض است كه هزینه بهره‌برداری را می‌دهیم.
وی ادامه داد: عده‌ای در این شرایط دنبال فضاسازی هستند كه باید تدبیر و تضمینی را ایجاد كنیم تا یك سوم سهم دولت را دریافت كنیم. چرا كه در این صورت دیگر فضاسازی ایجاد نمی‌شود.


بیانیه کروبی تند بود، میرحسین امضا نکرد

روزنامه رسالت نوشت:کروبی برای صدور بیانیه اهانت آمیز خود تنها ماند.

این روزنامه در توضیح این خبر افزود: مهدی کروبی پنج شنبه گذشته با میرحسین موسوی دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار به موسوی پیشنهاد انتشار بیانیه ای را داد و دو نفر مسئول تهیه بیانیه شدند که کروبی بخش هایی از نامه پیشنهادی را حذف و عبارات اهانت آمیزی در آن گنجاند که دوشنبه شب منتشر و با استقبال رسانه های ضد انقلاب مواجه شد.
کروبی نامه خود را جهت اخذ امضای موسوی برای وی فرستاد اما میرحسین با مطالعه نامه کروبی حاضر به امضای آن نشد و معتقد بود بخشی از بیانیه که منجر به ایجاد فضای تنش در کشور خواهد شد و باید حذف شود اما اصرار کروبی بر باقی ماندن مطالبات اهانت آمیز و غیرمعقول آن موجب شد موسوی حاضر به تائید اطلاعیه کروبی نشود.


توان موشکی ربطی به آژانس ندارد/ روسیه S300 ها را بدهد، و گرنه می سازیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم روسیه به تعهدات خود برای تحویل سامانه اس 300 به ایران عمل کند گفت: ما ملتی نیستیم که اگر روسیه به تعهداتش عمل نکند ، نتوانیم این توانایی را به دست آوریم.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عدم پایبندی روسیه به تعهداتش در قبال ایران برای تحویل سامانه موشکی اس 300 تصریح کرد: روسیه باید به تعهداتش درباره اس 300 عمل کند.ما ملتی نیستیم که اگر کشوری به تعهداتش در رابطه با ما عمل نکرد خودمان مشکل مان را حل نکنیم و نیازمان را برآورده نسازیم.

وی تاکید کرد: مصالح و منافع روسیه می طلبد که به تعهداتش در رابطه با تحویل اس 300 به ایران عمل کند.

بروجردی با اشاره به توانمندی های موشکی ایران گفت: با توانمدی که داریم اگر روس ها به ما اس 300 را ندهند خودمان به آن دست پیدا خواهیم کرد.

وی در خصوص گزارش اخیر امانو مدیرکل آژانس و تاکید او بر ضرورت ارائه اسناد توانمندی های موشکی ایران به آژانس اظهار داشت: توانمندی موشکی ایران هیچ ربطی به آژانس ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: در زمان جنگ 8 ساله عراق علیه ایران که شهر های ایران زیر موشک باران عراق و حامیانش بود آژانس کجا بود که حرف بزند و مراجع بین المللی دیگر کجا بودند وچه اقداماتی انجام دادند؟!

وی اضافه کرد: ایران در بحث توانمندی های موشکی با توجه به ضرورتی که در بحث دفاع ، اقتدار و بازدارندگی دارد بسیار جدی است.

نماینده مردم بروجرد در خصوص اعلام مسئولان میراث فرهنگی مبنی بر احتمال ممنوعیت سفر به برخی کشورها یادآور شد: بحث رعایت حقوق و شئون اتباع ایرانی در برخی کشورها مطرح است و با توجه به اینکه عربستان محل حرمین شریفین است متعهد است حرمت زائران همه کشورها را رعایت کند و اگر اینگونه عمل نکند ایران در رابطه با اعزام زائران به عربستان تصمیم دیگری اتخاذ می کند.




انجام سونوگرافی در مطب پزشکان فساد آور است !

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: انجام سونوگرافی در مطب پزشکان علاوه بر اینکه امنیت شغلی رادیولوژیستها را تهدید می کند، احتمال بروز فساد نیز بیشتر می شود.

دکتر عبدالرسول صداقت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: متاسفانه هیچ نظارتی بر کار مختصصین زنان و زایمان که در مطب خود از بیماران سونوگرافی می گیرند، صورت نمی گیرد.

در حال حاضر بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان در مطب های خود سونوگرافی می کنند که این کار دخالت در امور رادیولوژیستهاست.

صداقت با اشاره به اینکه هیچ قانونی برای داشتن یا نداشتن مجوز انجام سونوگرافی در مطب پزشکان وجود ندارد، در عین حال تصریح کرد: این کار علاوه بر اینکه امنیت شغلی رادیولوژیستها را تهدید می کند، احتمال بروز فساد را بیشتر می کند.

این در حالی است که رادیولوژیستها می بایست برای دایر کردن مراکز رادیولوژی سرمایه گذاری کنند و تعرفه های مصوب وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی را بگیرند اما متخصصین زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی، مبالغ زیادی از بیماران خود دریافت می کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با انتقاد از وزارت بهداشت که هیچ عکس العملی نسبت به این موضوع نشان نمی دهد، افزود: انتظار داشتیم بعد از آمدن دکتر دستجردی به وزارت بهداشت، دید فرا رشته ای در مورد این موضوع حاکم شود و آیین نامه قانونی که در همین ارتباط توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت فراهم شده بود، با امضای وزیر ابلاغ شود اما چنین نشد.

وزیر بهداشت دولت دهم، متخصص زنان و زایمان است.



گروهک جندالله مدعی شد : ریگی با همکاری آمریکا و انگلیس توسط ایران دستگیر شد!

گروهک تروریستی جندالله در واکنش به خبر دستگیری عبدالمالک ریگی بیانیه ای منتشر کرد .

به گزارش خبرآنلاین در این بیانیه که در سایت این گروهک تروریستی منتشر شده ، دستگیری رهبر این گروهک ،حادثه ای تلخ و دردناک! توصیف شده است .

گروهک تروریستی جندالله هم چنین در ادعایی واهی ، گفت که ایران با کمک همکاری سرویسهای اطلاعاتی کشورهای غرب موفق به دستگیری ریگی شده است .

در بخشی ا زاین بیانیه ادعا شده است که « ما به زودی مدارکی را از همکاری امریکا و انگلیس و سرویسهای اطلاعاتی منطقه را با ایران ارائه خواهیم داد » .

حامیان ریگی هم چنین دستگیری رهبر تروریستشان را قضاء و فیصله الهی دانستند.



مسجد امام جعفر صادق پاتوق کروبی شده است!

کیهان از رفت و آمد کروبی به مسجدی در فلکه دوم صادقیه خبر داد .

این روزنامه در ستون پیامهای مردمی اش نوشت :‌مسجد امام جعفرصادق(ع) در فلکه دوم صادقیه مدتی است که به پایگاه آقای کروبی و معاونش تبدیل شده و ما نمی توانیم در این مسجد نماز بخوانیم. از امور مساجد می‌خواهیم فکری برای اداره این مسجد بنمایند.



نارضایتی بازنشستگان ازتوزیع سود سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، برنامه زمان‌بندی مراجعه بازنشستگان برای دریافت سود سهام عدالت براساس حروف الفبا باعث شده تا بسیاری از این افراد هر روز دو ساعت قبل از اذان صبح در مقابل محل‌های توزیع حواله‌های سود سهام عدالت تجمع کنند و ساعت‌ها برای دریافت آن در انتظار باشند.
بنابراین گزارش با توجه به کهولت سن و وضعیت جسمی بازنشستگان بیشتر آنان با ابراز نارضایتی از ضعف اطلاع‌رسانی و نحوه توزیع حواله‌ها خواستار توجه ویژه مسئولان ذیربط به این مشکل شدند.
این گزارش حاکی است بسیاری از بازنشستگان و مستمری بگیران ضمن تقدیر از اقدام دولت در واگذاری سهام عدالت به گروه‌های مختلف جامعه تأکید داشتند: نباید حمایت‌ها و تسهیلات ارائه شده که به عنوان نقطه قوت دولت محسوب می‌شود با برنامه‌ریزی‌های نامناسب و ضعف اطلاع‌رسانی برخی افراد تبدیل به نقطه ضعف شود و درنهایت هم گلایه‌مندی و اعتراض مسئولان این طرح را به همراه داشته باشد.
شایان ذکر است شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در تهران و شهرستان‌های تابعه اعلام کرده‌اند بازنشستگان این استان می‌توانند بدون مراجعه به محل توزیع حواله‌ها، اوراق سود سهام عدالت خود را از طریق پست سفارشی دریافت کنند اما بنابر تماس‌های تلفنی برخی از بازنشستگان به رغم گذشت 20 روز از شروع توزیع حواله‌های سود سهام عدالت هنوز این افراد از طریق پست حواله‌های خود را دریافت نکرده‌اند و همچنان در انتظار به سر می‌برند.
گفتنی است برنامه زمانبندی توزیع سود سهام عدالت در تهران و شهرستان‌های تابعه که بیشترین بازنشسته و مستمری‌بگیر را دارند تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و قرار است برای بازنشستگانی که موفق نشده‌اند در روزهای تعیین شده برای دریافت حواله مراجعه کنند زمان دیگری در نظر گرفته و اعلام شود.
بدیهی است بازنشستگان و مستمری‌بگیران توجه داشته باشند سود 40 هزار تومانی سهام عدالت برای آن دسته از بازنشستگانی که تا تاریخ سی‌ویکم تیرماه سال 1387 فرم‌های ثبت‌نام سهام عدالت را تکمیل و اصل سهام را دریافت کرده‌اند پرداخت خواهد شد و در این زمینه بانک‌های تعیین شده تا پایان سال جاری مبلغ حواله‌ها را پرداخت می‌کنند.

نحوه توزيع بنزين سال 89

آفتاب: فرید عامری، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: درصورت اعلام نظر نهایی دولت در مورد نحوه توزیع بنزین و قیمت آن در 25 اسفند، شرکت پخش 5 روز زمان کافی برای اعمال برنامه نرم‌افزاری و تحویل سوخت به‌ خودروها در سراسر کشور دارد.

وی از ذخیره کافی بنزین برای تأمین سوخت در نوروز و هنگام تعطیلات خبر داد و افزود: بیش از 2هزار نفتکش هنگام تعطیلات
” تا پایان امسال 35 جایگاه دیگر به تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور افزوده می‌شود “
کار سوخت‌رسانی به مراکز تمرکز مسافر در کشور را انجام خواهند داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی از برنامه‌ریزی و تجهیز گروه‌های مختلف برای رفع مشکلات توزیع بنزین در کشور خبرداد و گفت: طرح نوروزی شرکت ملی پخش از 25 اسفند امسال شروع می‌شود و 15 فروردین سال آینده نقطه پایان آن پیش‌بینی شده است.

هیچ نگرانی‌ای برای تحریم بنزین نداریم
به گفته این مقام وزارت نفت، ذخیره‌سازی‌ بنزین کشور بالاست و یک میلیارد لیتر بیش از سال گذشته ذخیره‌سازی‌ شده است. این مقام دولتی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تولید بنزین در شرایط ضروری در شرکت ملی پتروشیمی را خوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ نگرانی‌ای نسبت به تحریم بنزین وجود ندارد.

همکاری شهرداری برای
” هیچ نگرانی‌ای برای تحریم بنزین نداریم “
رفع مشکل جایگاه سوخت
عامری با اشاره به اقدام شهرداری تهران برای رفع مشکل احداث جایگاه در تهران با برنامه‌ریزی برای اختصاص 60 قطعه زمین تأکید کرد: سازمان صنایع و مشاغل شهرداری تهران به‌زودی 60 قطعه زمین به شرکت ملی پخش معرفی می‌کند و اگر این زمین‌ها مشکل فنی نداشت به جایگاه‌های عرضه گاز تبدیل می‌شود.عامری همچنین گفت: برای کاهش زمان انتظار مردم در صف جایگاه‌های عرضه گاز در تهران، نازل‌های 27 جایگاه افزایش یافته است.

عامری ادامه داد: تا پایان امسال 35 جایگاه دیگر به تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور افزوده می‌شود.

13 اسفند آزمون دوباره دستياري برگزار مي‌شود

ايلنا: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: آزمون‌هاي پذيرش دستياري تخصصي، پيش‌كارورزي و علوم پايه پزشكي به طور همزمان روز پنجشنبه13 اسفند ماه مصادف با ميلاد با سعادت حضرت‌رسول‌اكرم (ص) برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري ايلنا، در اين اطلاعيه آمده است: به حول و قوه الهي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با توجه به درخواست‌هاي مكرر داوطلبين با تغيير ساختار و روشها، آزمونهاي پذيرش دستياري تخصصي، پيش‌كارورزي و علوم پايه پزشكي را به طور همزمان روز پنجشنبه 13 اسفند ماه سال جاري مصادف با ميلاد با سعادت حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) درحوزه‌هاي دانشگاهي سراسر كشور برگزار نمايد.
در ادامه اين اطلاعيه به كليه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور و مسئولين مربوطه ابلاغ شده است كه با نهايت دقت و توجه به جميع موازين نسبت به تأمين و حفظ آمادگي‌هاي لازم اهتمام نموده و كليه امكانات و تمهيدات را فراهم نمايند.
همچنين در ادامه اين اطلاعيه به داوطلبين توصيه شده است: با حفظ آرامش، مطالعات خود را ادامه داده و با مراعات موازين، مقررات، اصول اخلاقي و علمي و برحسب وظايف تحصيلي در آزمون شركت كنند.

عبدالحميد ريگی اعدام شد

آفتاب: بنا به گزارش رجانیوز پس از عملیات حساب شده، بدون نقص و افتخار آفرین وزارت اطلاعات در دستگیری عبدالمالک ریگی که در نوع خود اقدامی بی‌نظیر بود، عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی که به خاطر اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود بویژه به شهادت رساندن دهها تن از شهروندان، مأموران نظامی و انتظامی و خانواده و اقوام خویش به اعدام محکوم شده بود و بنابر دلایلی اجرای حکم وی به تأخیر افتاده بود صبح امروز اعدام شد.