Sunday, November 08, 2009

عكس‌هاي خبری 16 آبان 88

http://www.jamejamonline.ir/Media/images/1388/08/16/L00922064308.jpg
منظره بديع آتش بازي به مناسبت مراسم افتتاح مركز توريستي كرزنر مزغان بيچ در الجديده در كشور مغرب.


يك پزشك در كلينيكي در شهر آنكوريج مركز ايالت آلاسكا به طور رايگان به يك دانش آموز واكس آنفلوآنزاي خوكي را تزريق مي‌كند. اين واكسن جديد به طور گسترده در بسياري از كشورهاي جهان توزيع شده و ابتدا به افرادي كه بيشتر درمعرض خطر اين بيماري هستند، تزريق مي شود.


گارد احترام ارتش اوكراين به مناسبت ورود الكساندر لوكاشنكو رئيس جمهور بلاروس در كي يف رژه مي رود در حالي كه يك زن عابر با خونسردي در جلوي گارد احترام به راهش ادامه مي دهد.


يك تيم دونفره مردان در حال تمرين رقابت سرعت لژسواري دونفره در ويستلر سلايدينگ سنتر در كانادا.


چهره خشمناك يك ميمون گونه كاپوچين سر سفيد در قفسش در مركز نگهداري حيوانات در شهر بوگوتا ، پايتخت كلمبيا. ماموران حفاظت محيط زيست كلمبيا در هفته گذشته بيش از 270 حيوان از گونه هاي مختلف كه از قاچاقچيان ضبط شده بودند را در زيستگاهشان در ايالت كاساناره رها كردند.


تصوير يك پيرمرد فروشنده صنايع دستي در ناحيه بومتانگ در كشور كوچك بوتان واقع در سلسله جبال هيماليا. تا 5 دهه پيش بوتان فاقد راه، مدرسه ، بيمارستان و هرگونه ارتباطي با دنياي خارج بود.اما امروز آموزش و بهداشت در اين كشور كه فاقد منابع طبيعي بوده و توريسم درآمد را تشكيل ميدهد، رايگان است.


تصوير پرش اسفن گيمپل با اسنوبورد در رقابت هاي نمايشي اسنوبورد و اسكي در استاديوم المپيك شهر بارسلونا در اسپانيا.


صدها نفر از سربازان وغيرنظاميان پايگاه فورت هود تگزاس جمعه شب به ياد قربانيان كشتار در اين پايگاه شمع روشن كرده اند. روز پنجشنبه ظهر به وقت محلي يك سرگرد روانشناس ارتش آمريكا كه قرار بود به افغانستان اعزام شود در مركز بهداشتي اين پايگاه به روي سربازان و كاركناني كه در محل حضور داشتند ، آتش گشود. در اين تيراندازي 13 نفركشته و 34 نفر مجروح شدند. عامل تيراندازي كه يك سرگرد 39 ساله است به ضرب گلوله مجروح شده و هم اكنون در يك بيمارستان نظامي بستري است.


يك هلي كوپتر ترابري ناتو كه حامل يك كانتينراست در حومه شهر كابل به هوا برخاسته و كودكان افغان درنزديكي محل پرواز مي دوند. كميسيون انتخابات افغانستان هفته گذشته بدون برگزار كردن مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري حامد كرزاي را دوباره به عنوان رئيس جمهور معرفي كرد. افغانستان كه روند خشونت ها در آن روز به روزتشديد مي شود اكنون با نوعي بحران مشروعيت دولت نيز مواجه شده است.


منظره زيباي طوطي هاي سبز و قرمز گونه ماكاو در حال نوك زدن به ديواره اي رسوبي و خوردن خاك آن كه كمبود برخي از مواد را در بدن آنها جبران مي كند در منطقه حفاظت شده مادره دِ ديوس در كشور پرو.