Monday, February 22, 2010

وزارت بهداشت


انتخاب اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی ایران بازتابهای متفاوتی در داخل و خارج از کشور به همراه داشته است.

به گزارش جهان، بسیاری از مردم علاقه مندند تا اطلاعات بیشتری از شیوه و چگونگی مدیریت اولین وزیر زن در کشور بدست آورند.

دکتر وحید دستجردی علاوه بر اقتدار و اعتماد به نفس بالا در مدیریت شاید از معدود بانوان توانمند و شناخته شده کشور در عرصه مدیریت به شمار می رود.

البته جایگزین شدن وی به جای یکی از موفق ترین وزرای دولت نهم، کار را اندکی برای او سخت کرده است تا جایی که در جلسه اخیر رئیس جمهور با تعدادی از جوانان، برخی حاضرین با انتقاد از مدیریت دکتر وحید دستجردی، نسبت به کنارگذاشتن وزیر سابق بهداشت اعتراض کردند که رئیس جمهور هم ضمن ابراز بی اطلاعی از موارد مطرح شده پاسخ داد: چون بنا داشته از وزیر زن استفاده نماید و فقط چند وزارت خانه قابلیت استفاده از وزیر خانم را داشتند ناچار به این تصمیم گیری شده است.

با این حال منابع خبری از نفوذ بالای رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در تصمیمات دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت و درمان خبر می دهند. چنانکه برخی معتقدند تاثیر دکتر لاریجانی (برادر رئیس مجلس) در تصمیم گیری های وزارت بهداشت تا حدی است که تقریباً هیچ تصمیم مهمی بدون هماهنگی با وی انجام نمی پذیرد.

این موضوع تا جایی پیش می رود که عده ای اظهار می دارند توافق نانوشته ای برای اداره ظاهری وزارت خانه توسط یک خانم صورت گرفته است و سکان هدایت وزارت خانه را عملاً فرد دیگری بر عهده دارد!



به دنبال انتشار این خبر، یک مقام مسئول در وزارت بهداشت ضمن تماس با جهان نیوز در رابطه با میزان نفوذ دکتر باقر لاریجانی در وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت فرد قدرتمندی است و تصمیمات نهایی را شخصاً اتخاذ می کند.

وی با اشاره با ساختار وزارت بهداشت از جمله شورای سیاست گذاری، شورای معاونین و اتاق فکر وزارت خانه گفت: بیشتر تصمیمات از این سه کانال بصورت کارشناسی ارائه می شود و سپس توسط وزیر ابلاغ می گردد.

وی با اشاره به شائبه هایی موجود مبنی بر وزیر در سایه بودن دکتر لاریجانی گفت: با توجه به مسئولیت ایشان در شورای سیاست گذاری و حضورشان در شورای معاونین و نیز تجارب و تحقیقات ارزنده اشان، مورد مشاوره قرار می گیرند و این بدان معنا نیست که ایشان وزیر در سایه هستند.

این مسئول وزارت بهداشت با رد اعمال نظر دکتر لاریجانی در طراحی ساختار جدید این وزارتخانه، استعفای اخیر دکتر حافظی معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت را بی ارتباط با اعمال نظر دکتر لاریجانی دانست.


vancouver 2010





دانلود آلبوم ژاکت

دانلودالبوم جدید"محسن چاوشی"به نام " ژاکت "2010
Download the album jacket with Mohsen Chavoshi

تحميل الألبوم"جاکیت" من "محسن جاوشی" فنان الایرانی المتمایز


207i



چندوقت پیش مسئولان ایران خودرو اعلام کردن که مذاکرات با پژو فرانسه مبنی بر تولید محصول جدید به پایان رسیده و قراره پژو ۲۰۶ پلاس رو در ایران تولید کنند. ۲۰۶ پلاس قبلا در کشورهای دیگه ای مثل برزیل، آرژانتین، مالزی و چین تولید و عرضه می شد. مشخصات فنی ۲۰۶پلاس تفاوتی با ۲۰۶های موجود در کشور نمی کنه و تغییرات فقط شامل تغییر چراغ های جلو و عقب ، سپرهای جلو و عقب و جلو ، داشبورد و فریم داخلی می باشند. مابه التفاوت ۲۰۷i و ۲۰۶+ حدود ۳۰۰ یورو برآورد شده.

مهمترین ویژگی های ۲۰۶پلاس (یا ۲۰۷i) تجهیزات ایمنی پیشرفته ی آن است که شامل ترمز ضد قفل (ِABS)، کیسه هوای ایمنی (ِAirbag) راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای با مکانیز پیش کشنده، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربندهای جلو، بازشدن قفل درها پس از تصادف (درصورت فعال شدن کیسه هوا) و قابلیت قفل شدن اتوماتیک درها می باشد.

موتور در نظر گرفته شده برای ۲۰۷آی موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۱۰ اسب بخاری TU5 است که در ۲۰۶ های تیپ ۵ نصب می شد. در دو تیپ LX با گیربکس دستی و ALX با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد. مصرف سوخت ۲۰۷آی ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و ۷٫۱ در نوع اتومانیک است.

قیمت اعلام شده برای مدل اتومات ۱۹٫۵ و مدل دستی را ۱۷٫۲۵۰ می باشد.


پژو 207


پژو 207 كه در ایران به نام 207i تولید خواهد شد، در دو نوع هاچ‌بك و صندوقدار و قرار است كه ایران‌خودرو برای تولید نوع هاچ بك آن برنامه‌ریزی كند.

پژو207 محصول سال 2007 پژو است كه قرار است در دو مدل فول دستی و فول اتوماتیك با تیراژ 10 هزار دستگاه در سال در ایران تولید شود. البته پژو موافقت كرده كه در صورت صرفه اقتصادی، این امكان برای ایران خودرو وجود خواهد داشت كه آن را صادر كند.
شاید بتوان گفت در صورت بالا نبودن قیمت این مدل، پژو207 جایگزین پژو206 شود. البته مدیریت سابق ایران خودرو نیز برای عرضه این خودرو در سال آینده برنامه‌ریزی كرده بود، ولی هنوز قیمت نهایی این محصول مشخص نشده است. همچنین بحث‌هایی راجع به پژو 308 نیز مبنی بر واردات CBU آن و سنجش بازار برای داخلی سازی آن شده بود كه تا این لحظه خبر جدیدی در این زمینه منتشر نشده است.
گفتنی است، محصول پژو 207 كه ظاهری خشمگین تر از مدل 206 آن كه هم اكنون به موزه پژو رفته دارد، در دو مدل پنج در و سه در تولید می‌شود. این خودرو كه شبیه پژو 206 است، در نوع موتور 1.6 لیتر چهار سیلندر خطی حداكثر 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه قدرت ایجاد می‌كند. مصرف سوخت در شهر این خودرو 9.3 لیتر برای هر 100 كیلومتر و مصرف سوخت آن در بزرگراه 5.6 لیتر برای هر 100 كیلومتر است.